FANDOM

Melania (Mila) Borejko – urodzona 31 grudnia 1935 roku. Żona Ignacego Borejko, matka czterech panien Borejko. Z wykształcenia ekonomistka, na co dzień zajmuje się korektami dla wydawnictw; pisze książki. Córka Zuzanny i Władysława Makowskich, którzy zginęli podczas II wojny światowej (w 1940 roku), wychowana przez Gizelę Kalembę.

Pod pseudonimem Kal Amburka pisze znane sztuki (m.in. Czarną sukienkę i Wieczór prezydencki), wystawiane w teatrach.

Główna bohaterka Kalamburki.

Biografia Edytuj

Wczesne lata Edytuj

O latach jej dzieciństwa można dowiedzieć się z książki Kalamburka.

Małżeństwo i rodzina Edytuj

Żona Ignacego, zaradna, pomocna i pracowita. Całkowicie poświęca się rodzinie, nie dba również o swoje zdrowie. Kiedy trafia do szpitala, Gabriela zajmuje się domem. Mila jest podporą rodziny. Ich dom jest zawsze otwarty dla gości. Pomaga Gabrysi w wychowywaniu jej dwóch córek, kiedy Pyziak ją zostawia. Wspiera Idę, gdy postanawia się zmienić.

Pomaga w wychowywaniu dzieci Patrycji, a także Pyzy. Pomieszkuje przez jakiś czas u Patrycji, a potem u Pyzy w Anglii.
Gabrysia i Mila

Mila z córką Gabrysią

.

Obecnie Edytuj

Pisze teksty sztuki pod pseudonimem Kala Amburki. Aniela Żeromska grywa role w tych sztukach.

Charakter Edytuj

Dobra, ciepła i kochająca. Zawsze pomoże i nigdy się nie skarży. Dba o innych, nie o siebie. Energiczna, zdecydowana i nierzadko despotyczna, w rzeczywistości wrażliwa i troskliwa. Jest podporą dla całej rodziny.

Wygląd Edytuj

Miała blond włosy i nosiła na nosie okulary.

Występowanie Edytuj