FANDOM

Cesia 1

Cesia w książce "Szósta klepka" ilustracja M. Musierowicz

Celestyna Hajduk (z domu Żak) — główna bohaterka Szóstej klepki. Żona Jerzego Hajduka. Córka Krzysztofa Żaka i Ireny Żak. Jej siostrą jest piękna Julia Żak. Przyjaźni się z Danutą Filipiak.

Biografia Edytuj

Urodziła się w rodzinie Żaków, jako druga córka Krzysztofa i Ireny Żaków. Od dziecka starała się pomagać rodzinie i skrzętnie wypełniała swoje obowiązki domowe. Z czasem brała ich na siebie coraz więcej. Uczyła się bardzo pilnie.

Chodziła do liceum w Poznaniu do klasy I b, której wychowawcą był profesor Dmuchawiec. Nauczyciel poprosił ją, by zaopiekowała się koleżanką, Danusią Filipiak i jej ocenami. Dziewczyna robiła, co mogła, ale Danka była bardzo leniwa. W końcu Cesi udało się namówić koleżankę do nauki z pomocą małego szantażu. Tym samym przekonała rodzinę, by przejęła większość jej obowiązków domowych.

Jerzy Hajduk podkochiwał się w niej skrycie. Często śledził ją przed lekcjami lub po nich i wystawał pod jej domem. Dziewczyna z początku uważała go za dziwaka, z czasem jednak i ona się nim zainteresowała. Ostatecznie zaczęli chodzić ze sobą. Po latach zostali małżeństwem.

Charakterystyka Edytuj

Dziewczyna zdolna, inteligentna, oczytana, ale zakompleksiona na punkcie swojej urody. Jest niezwykle ciepła i opiekuńcza. Nie potrafi przejść obojętnie wobec potrzeb innych ludzi. Z początku nie umiała powiedzieć: „nie”. Rodzina świadomie lub nie to wykorzystywała. Z czasem, w trakcie wydarzeń z książki Szósta klepka, stawia się całej swojej rodzinie i Danusi pokazując, że ma twardy charakter.

Wygląd Edytuj

Gęste włosy i piegi na nosie. Nie uważała się za szczególnie ładną. Zazdrościła urody Julii i Danusi.

Występowanie Edytuj